Až o dvousettisícové dotace na kreativní služby pro malé a střední podniky

Výzva k iniciativě Design Credits, která je součástí komponenty Národního plánu obnovy Ministerstva kultury České republiky, nabízí dotaci podnikům orientovaným na průmyslovou či řemeslnou výrobu až do výše 200 tisíc korun. Informovala o tom agentura na podporu obchodu CzechTrade s tím, že na letošní rok je v rámci výzvy alokováno deset milionů korun.
Češi mají spoustu skvělých a originálních nápadů, existuje ale řada projektů, které potřebují pomoci se startem realizace po designové stránce, říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade. Ilustrační foto: CzechTrade

Agentura společně s ministerstvem kultury tím chtějí podpořit propojení malých a středních firem s kreativními profesionály, kteří firmám pomohou inovovat design produktů. O to se v rámci národní platformy Design Centrum stará agentura CzechTrade, která je zprostředkujícím subjektem výzvy. Příjem žádostí byl zahájen 3. ledna.

Jednotlivé společnosti mohou z celkové výše deseti milionů korun získat na jeden projekt finanční podporu v rozmezí 50 až 200 tisíc korun. Žadatel o dotaci si musí pro realizaci projektu vybrat některého z profesionálů, kteří jsou součástí Adresáře designérů agentury CzechTrade, který spadá pod Design Centrum CzechTrade.

PSALI JSME:
Na české firmy se řítí nové povinnosti

„Češi mají spoustu skvělých a originálních nápadů, existuje ale řada projektů, které potřebují pomoci se startem realizace po designové stránce. Proto byla spuštěna podpora spolupráce firem s profesionálními designéry, kteří mohou firmám pomoci,“ uvedl Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.

Příležitost pro firmy i designéry

Designéři pomohou malým a středním podnikům reagovat na požadavky trhu a tím podpořit jejich konkurenceschopnost, posílit exportní připravenost a významně zvýšit hodnotu jejich značky. „Jde o společný tvůrčí proces firmy a produktového designéra, který povede k zefektivnění vzhledu nebo funkčnosti vlastního produktu, informovala vedoucí Design Centra CzechTrade Zuzana Sedmerová.

Díky širokému spektru designérů, kteří jsou registrovaní v adresáři agentury, se podle ní mohou žadatelé o dotaci spojit se zkušenými profesionály v oblasti produktového a průmyslového designu. „Hlavní cílem Design Credits je zahájení průmyslové výroby produktů s vysokou přidanou hodnotou,“ dodla s tím, že do adresáře designérů CzechTrade se mohou průběžně registrovat profesionální designéři zdarma.

PSALI JSME:
Ukrajina: Vyhraje ten, kdo tam bude dříve

Malé a střední podniky mohou podat žádost o dotace v dotačním portálu ministerstva kultury do 31. července 2023. Nárok na získání dotace mají firmy se sídlem nebo provozovnou na území České republiky a zároveň s prokazatelnou historií minimálně tři měsíce před vyhlášením výzvy.

Maximální výše dotace je až 85 procent z celkové výše odměny designéra za vytvořené autorské dílo, přičemž celková výše dohodnuté odměny za vytvoření designu není stanovena. Na jednu projektovou žádost lze poskytnout dotaci v maximální výši 200 tisíc korun. Všechny schválené projekty musí být uskutečněny nejpozději do 30. září 2023.

PSALI JSME:
Zvyšování úrokových sazeb ECB zdraží tuzemským firmám úvěry v eurech

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Společnost SAP oznámila finanční výsledky za rok 2022

Společnost SAP, přední světový dodavatel podnikového softwaru, oznámila finanční výsledky za rok 2022. Tržby z cloudu meziročně vzrostly o 33 procent, objem cloudových zakázek softwaru SAP S/4HANA se zvýšil o 86 …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Covid jako šance. Malí farmáři prodali více vína i bioproduktů

Analýza
Ve všeobecné vlně stížností mnoha firem, jak koronavirová pandemie negativně dopadla na jejich podnikání, existují i výjimky. Mezi ty překvapivé patří drobní zemědělci, kteří si i v tak těžké situaci dokázali poradit a v druhé vlně pandemie dokonce zaznamenali zvýšený zájem například o víno nebo bio lokální produkty.