Novinky v osobních financích: Banky umožní v rámci sdílení bankomatů vklady hotovostí

Novinkou týdne je, že od začátku příštího roku budou moci klienti Komerční banky, Moneta Money Bank, Air Bank a UniCredit Bank využívat vkladové bankomaty ve sdílené bankomatové síti za stejných podmínek, jako u bankomatů své vlastní banky. Uvedené banky o tom redakci informovaly v tiskové zprávě.
Bankomaty, které umožňují recyklaci vkladů, vložené peníze umožnují znovu použít pro potřeby výběrů a není je tedy tak často potřeba plnit novou hotovostí. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Jde o další krok společné iniciativy započaté letos v únoru, kdy zmíněné banky umožnily svým klientům vybírat hotovost ve sdílené bankomatové síti. Obliba bankomatů s vkladovou funkcí mezi klienty dlouhodobě roste. Možnost vkládat v režimu 24/7 oceňují zejména podnikatelé.

Statistiky ukazují, že v některých lokalitách objem vložené hotovosti dokonce přesahuje objem výběrů. Navíc bankomaty, které umožňují recyklaci vkladů, podporují současně principy udržitelnosti. Vložené peníze totiž umožnují znovu použít pro potřeby výběrů a není je tedy tak často potřeba plnit novou hotovostí.

PSALI JSME:
Motoristé do prvního českého drive-up bankomatu vkládají více peněz, než kolik z něj vyberou

Součástí společné iniciativy je také přesun duplicitních bankomatů. Když na jednom místě stojí vedle sebe dva sdílené bankomaty (typicky např. v nákupních centrech, pozn. red.), jeden z nich banky přesunou tam, kde předtím zcela chyběl. Ke konci letošního června už takto banky společně přesunuly více jak 60 bankomatů.

Společnost Mastercard informovala, že ve spolupráci s firmou Subaio nabízí jednoduchý a bezpečný způsob správy a ukončování opakovaných plateb. Spotřebitelé získají v rámci svého digitálního bankovnictví jednoduchý přehled o existujících předplatných a s nimi souvisejících pravidelných platbách. Tento přehled budou mít nezávisle na způsobu úhrady předplatného.

PSALI JSME:
Pavla Císařová nově řídí marketing společnosti Mastercard

Nejnovější studie karetní společnosti Visa CEE Travel and Payment Intentions 2023, která zahrnuje osm trhů střední a východní Evropy, včetně Česka, se zřejmě v tuzemsku „ztratila v překladu“. Agentura, která zajišťuje publicitu karetní společnosti v Česku, totiž v tiskové zprávě tvrdí, že „65 % Čechů, kteří plánují zájezd do zahraničí s cestovní agenturou, si ho koupí online“.

Jenže anglický termín „travel agency“ se do češtiny překládá jako „cestovní kancelář“ a nikoliv jako „cestovní agentura“. Z pohledu tuzemské legislativy je mezi oběma termíny setsakra rozdíl, protože „kancelář“ může vytvářet zájezdy, zatímco „agentura“ nikoliv, ta jen přeprodává zájezdy „kanceláří“. Na seznámení se s dalšími výsledky jinak reprezentativního průzkumu jsme proto rezignovali.

Ilustrační foto: Depositphotos.com

PSALI JSME:
Na dovolené raději platíme v hotovosti. Víme proč

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Finance

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB