Teď už bourané není
Poměrně časté je „vysvětlení“ nepoctivých prodejců ojetin, proč neinformují kupující o tom, že auto bylo v minulosti havarované. Jak sami říkají, v inzerci lze zpravidla zaškrtnout jen havarované či nehavarované, a pokud na autě v současné chvíli nejsou viditelné známky poškození, proč by o tom zákazníka informovali.
„Statisticky je zhruba 60 procent desetiletých aut po havárii,“ sdělila redakci FAEI.cz Barbora Minksová, šéfka marketingu a komunikace společnosti Cebia. „Může jít o banální poškození, jako je výměna blatníku či nárazníku, ale také o totální škodu. V inzerci se o havárii zpravidla nedozvíte,“ dodala.
Jo, to se tenkrát rozbil tachometr
Výmluva, která má vysvětlit, proč tachometr ukazuje menší kilometrový nájezd než ve skutečnosti. I když se to zřídka stát může, tato výmluva je tak častá, že by tachometry patřily k nejporuchovějším částem vozů.
Vysvětlení prodejce, proč prodává auta se stočeným tachometrem nebo po totálních haváriích, je někdy zcela jednoduché. Prostě taková auta jsou, zákazníkům to nevadí, tak proč je neprodávat. Ještě by se však hodilo dodat, že taková auta jsou pro prodejce zlatý důl.
Po prvním majiteli? No jo, v Česku
Dva ze třech inzerátů, u nichž prodejce uvádí, že je auto po prvním majiteli, klamou. I v tomto případě ale mají prodejci připravené eso v rukávu – vymlouvají se, že mysleli prvního majitele v České republice. Co na tom, že v zahraničí auto vystřídalo několik vlastníků. Navíc ani tato výmluva neodráží realitu, protože značná část těchto aut měla více majitelů i v Česku.
„To, že je auto po prvním majiteli, uvádí neuvěřitelných 46 procent inzerátů,“ sdělila naší redakci Barbora Minksová ze společnosti Cebia. „Ve skutečnosti je jich jen zhruba 16 procent. Důvod je jednoduchý – auto se zatraktivní, rychleji prodá a cena se navýší až o pět procent,“ vysvětlila.
To nemůže být stočené, v tom jezdila Péťa
Ano, když v tom jezdila usmívající se a milá Péťa, tak přece to auto musí být v pořádku, protože ona by nebyla schopná ho ani stočit, natož nabourat. Realita ale byla zcela jiná. Péťa si auto koupila od známého, kterému důvěřovala, a sama se nestačila divit, co všechno už mělo za sebou.
I když dáváme za příklad skutečný případ Péti, výmluvy na partnerky či ženy jsou obecně poměrně časté a s trochou nadsázky je lze připodobnit k německým důchodcům, kteří jezdí na nákupy.
Zákon k ničemu
Stáčení tachometrů je sice trestný čin, ale není známo, že by za to byl někdo stíhán či dokonce odsouzen. Důkazní nouze. Právo versus realita. Na některých e-shopech si dokonce můžeme stáčeč koupit – jde o elektronické udělátko za zhruba čtyři tisíce korun. Proč takové zákony k ničemu vůbec máme?
Bohužel politici v celé EU řeší jak dostat pokuty od řidičů v rámci celé EU. Na to aby se domluvili o volném zpřístupnění záznamu z STK o najetých kilometrech v celé EU nemají zájem. Proč dělat něco pro běžné lidi ? Nebylo by krásné, že byste podle WIN kodu byl schopen ověřit najeté kilometry zdarma v celé EU.
Bylo ! Ale brzy se asi nedočkáme.
Kupujte auta původem v ČR a lehce dohledáte najeté kilometry. Dovoz z ciziny je výhodný pouze pro dovozce,který koupí to nejlevnější co může a cenu po přejetí hranic zdvojnásobí! Logicky jsou to auta několikrát bouraná a mají šíleně najetých kilometrů. Vy jako kupec se pouze necháte ošidit. Hlavně auta z Itálie nejdou prakticky ověřit.
Bez velkého TP se prodá jakékoliv auto.Stačí pěkná pohádka,která nejde v současnosti ověřit.U dovozu neověříte vůbec nic!