S šestiminutovou investicí to bylo jinak, přiznává crowdfundingová firma

Včera jsme informovali o tom, že se crowdfundingový portál finGOOD pochlubil s tím, že si jeho 35 investorů během šesti minut od zveřejnění „rozebralo“ poptávku po ročním úvěru ve výši 1,1 milionu s úrokovou sazbou 11 %. Z vyjádření šéfa marketingu firmy finGOOD Víta Hutaře, které nám po zveřejnění článku poslal do redakce, však jednoznačně vyplývá, že „s rekordními pouhými šesti minutami“ to bylo úplně jinak.
Tým finGOOD tak, jak se prezentuje na svých webových stránkách. Vlevo výkonný ředitel Vít Endler. Šéf marketingu Vít Hutař na snímku chybí. Reprofoto: fingood.cz

„K článku a investigaci pana redaktora bychom rádi doplnili, že o této investiční příležitosti jsme s lehkým předstihem informovali naše nejaktivnější investory, kteří tak získali náskok v ověřování informací,“ napsal redakci Hutař, který v pozici šéfa marketingu (CMO) působí ve finGOOD od loňského podzimu.

Podle Hutaře se předpokládalo, že zhruba sedmdesát těchto investorů si rozebere přibližně polovinu cílové částky více než milionového úvěru pro společnost IQ Industrial Solutions a že zhruba polovina zůstane na více než 1400 ostatních ve firemní investorské databázi. „Další předpoklad byl, že tento úvěr odfinancujeme během několika hodin nebo během jednoho dne, ale rychlost předčila naše očekávání,“ sdělil Vít Hutař.

Podle šéfa marketingu samotná registrace a ověření na crowdfundingové platformě určitě zabere více času, než šest minut. „Z toho si lze vyvodit závěr, že pro příště se vyplatí být připraven, mít kompletně dokončenou registraci a rychle zareagovat,“ dodal Hutař, který se v posledních deseti letech věnoval zejména svým projektům, z nich zřejmě neznámější je darujhovno.cz.

Otázkou je, jak výše uvedené vysvětlení bude vnímat více než 1400 ostatních zaregistrovaných investorů, kteří nepatří mezi ty nejaktivnější, a tudíž nedostali „s lehkým předstihem“ informaci o možnosti milionové půjčky pro IQ Industrial Solutions. Ale v marketingu je dovoleno téměř vše a je na té které firmě, aby se rozhodla, které ze svých klientů či zákazníků zvýhodní nějakou nabídkou oproti ostatním.

Vytknout však v každém případě lze barnumský způsob, který v podstatě líčil „šestiminutovou informaci“ jako tuzemský rekord. Tohle totiž mj. doslova stálo v aktuální tiskové zprávě finGOOD: „Přesně v 10:00 jsme na našich stránkách zveřejnili investiční příležitost a v 10:06 bylo hotovo. Bylo to tak neuvěřitelně rychlé, že řada investorů ani nestačila zareagovat,“ konstatuje Vít Hutař, marketingový ředitel finGOOD, podle něhož jde o mimořádný výkon, a to nejen na poměry zavedené platformy, ale i s ohledem na většinu dosavadních tuzemských P2P či P2B investic.“

Jenže ve světle přiznaného informování „vybraných investorů s lehkým předstihem“ je už nyní jasné, že v sektoru nebankovních půjček pro podnikatele a firmy není s čím srovnávat. Leda s jinými, ne až tak povedenými marketingovými počiny.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena