Češi nemají na nová auta. Zajímají je čtyřleté ojetiny přes půl milionu korun. Škodovky to nejsou

Analýza
Pořídit si v dnešní době osobní motorové vozidlo není nic jednoduchého. Dopady covidu, ekonomické krize, inflace a poklesu reálných mezd limitují ke koupi automobilu zejména mladší generaci, ale i většinu domácností.
Nejrychleji prodávanými ojetými vozidly jsou auta značky Hyundai, následovaná značkami Honda, Dacia a Kia. Škodovky obsadily až pomyslné páté místo. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Je třeba si uvědomit, že pořízení takového „plechového miláčka“ představuje, hned po nákladech na bydlení (vlastního či nájemního, pozn. aut.), druhou nejvyšší výdajovou položku v rozpočtu jednotlivce, resp. domácností.

Je zřejmé, že většina Čechů není schopna zainvestovat do nového vozidla, kdy například vlajkovou loď mladoboleslavské automobilky, novou Škodu Superb, nelze pořídit pod milion korun (konkrétní doporučená cena je od 935 tis. Kč).

Samozřejmě si ale i tento model najde svého majitele, obvykle však z firemní sféry.

„Zcela nový Superb představuje vrchol naší nabídky a věřím, že osloví i řadu zájemců o prémiové modely. V průběhu roku budou přicházet do prodeje další motorizace včetně nové generace plug-in hybridního pohonu,“ sdělil redakci FAEI.cz vedoucí českého zastoupení Škoda Auto Jiří Maláček.

Pak přichází v úvahu sekundární trh čili nákup ojetého vozidla. A po jakých ojetinách se poohlédnout? Například podle jednoho z největších českých auto-moto inzertních webů, TipCars, jsou největšími favority čtyřletá auta, jejichž cenový průměr činí cca 552 000 korun. Pak následují pětiletá vozidla za cca 473 tisíce korun.

„Češi nemají ekonomické podmínky, aby masově přesedali z dvacetiletých aut do úplně nových. Mohou si ale dovolit častější obměnu o pět deset let mladší ojetinu,“ informoval naší redakci Marek Knieža z komanditní společnosti EBM systém, která provozuje inzertní portál TipCars.com.

PSALI JSME:
Zdražování ojetin je u konce. Opravdu?

Dle společnosti Cebia, která již přes tři dekády monitoruje trh s ojetými vozidly a je nápomocna budoucím majitelům zejména při prověrkách kupovaných aut je překvapením, že se nejrychleji na domácím sekundárním trhu neprodávají tuzemské Škodovky.

Nejrychleji prodávanými ojetými vozidly byla auta značky Hyundai, následovaná značkami Honda, Dacia a Kia. Škodovky obsadily až pomyslné páté místo. „Auta těchto značek se prodávala v průměru rychleji, než je celkový průměr trhu. O tyto vozy je velmi vysoký zájem. Zpravidla jde o levnější rodinná vozidla,“ komentoval pro FAEI.cz situaci na trhu Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

„U značek, které se umístily na prvních čtyřech místech, je celkem jasný favorit z pohledu modelu. U značky Škoda je to však více diverzifikované, byť vozy Octavia a Fabia jednoznačně vedou,“ doplnil.

PSALI JSME:
Dostupné ojetiny na trhu jsou starší a stojí víc než před rokem

Pokud jsme se již rozhodli pro koupi vozidla, následně hledáme možnosti, jak toto rozhodnutí zafinancovat. Jednou z nich je například financování nákupu ojetých vozidel prostřednictvím skupiny Aures Holdings, která provozuje mezinárodní sítě autocenter AAA Auto a Mototechna.

Petr Vaněček, nový společný generální ředitel Aures Holdings, naší redakci sdělil: „Aby se lidé nevydali ze všech úspor, využívají stále častěji nějaké formy financování. Proto také v Česku, Polsku a na Slovensku spolupracujeme s největšími finančními společnostmi.

Můžeme tak našim zákazníkům nabídnout spolu s koupí vozu i další služby, jako je financování, zákonné i havarijní pojištění nebo nejmodernější zabezpečení od GlobalSec“. Společnost spolupracuje s největšími finančními společnostmi na území ČR, jako je Leasing České spořitelny, Essox, Home Credit, Inbank, Moneta auto a Cofidis.

PSALI JSME:
Petr Vaněček se stal společným generálním ředitelem skupiny Aures Holdings

Zavřít reklamu ×
  1. Omyl,nejvíc se kupují ojetiny kolem 250 tis. kč. Půl míče je pořád moc za plechovku na 4 kolech!

Napsat komentář: Marek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

V dílnách Škoda Motorsport vzniká unikátní vůz

V dílnách Škoda Motorsport právě vzniká unikátní vůz. Jako výsledek nekončícího technického vývoje na cestě k udržitelnosti se rodí koncept Enyaq RS Race. Nahlédněte za kulisy jeho vývoje. Nepůjde jen designovou …

Cyklisté při nehodách umírají, ale helmy nenosí

Cyklisté patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu. Při dopravních nehodách zemřelo v loňském roce 39 cyklistů, další stovky končí se zraněním. Jak vyplývá ze statistik zveřejněných Policií ČR, je to o …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Proč se rodí málo dětí. Ženy nedokážou splnit svůj plán

Průzkum
Současný problém s nízkou porodností nelze zjednodušit na tvrzení, že Češi nechtějí mít děti, anebo třeba jen jednoho potomka. Výzkum Národního institutu SYRI, jehož výsledky mají Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) k dispozici, totiž ukazuje, že české ženy chtějí mít více dětí, ale výsledek je pak z různých důvodů jiný, než si matky původně přály. A první dítě se jim rodí později, než chtěly.