Dárky dnes dohání každý desátý. Než ponožky a mýdlo, tak raději jen „pac a pusu“

Že ještě nemáte všechny dárky pod stromek? Nezoufejte. Nejste v tom sami. Podle sondy e-shopu CZC mezi tisícovkou zákazníků to nechává na poslední chvíli každý desátý. Také autor článku patři mezi tisíce těch, kteří vyrážejí na nákupy teprve dnes. Grinchův člověk. Děti odrostly a s manželkou si přece děláme radost celoročně…
Analýza společnosti Upgates spočítala, že e-shopům se vrací po Vánocích osm procent objednávek, které nenaplnily představy o ideálním vánočním dárku. Položkám dominuje právě móda. Ilustrační foto: Pixabay.com

Dotazování Slevomatem potvrdilo, že než se balit s ponožkami, mýdlem a svetry, tak to raději nic, protože tyto každoroční věci radost stejně neudělají. Ani obálka s trochou peněz. Je to bez nápadu.

Móda a obuv se často vracejí

Více než třetina obdarovaných Čechů v průzkumu Slevomatu uvedla, že dárky, které je zklamaly nejvíce, měly hodnotu do 500 korun. Pomyslnému žebříčku vévodí oblečení, zejména ponožky či svetry. Úplná hloupost je obuv, protože většinou nesedí. Za nejhorší dárky lidé často uvedli také doplňky do koupele, legrační drobnosti, parfémy.

To, že s oblečením se může člověk snadno seknout, potvrdila i analýza společnosti Upgates, která spočítala, že e-shopům se vrací po Vánocích osm procent objednávek, které nenaplnily představy o ideálním vánočním dárku. Položkám dominuje právě móda. Podle dat společnosti Skladon se po Vánocích vrací 23 procenta obuvi, u oblečení jde pak přibližně o 15 procent.

Zhruba třetina pořizuje elektroniku

Naopak potěší elektronika. Podle průzkumu Generali České pojišťovny na vzorku osmi set respondentů třetina dotázaných obdaruje své blízkým mobily, notebooky a chytré hodinky. V oblíbenosti je následují bezdrátová sluchátka a drobní domácí pomocníci jako vysavače, či holicí strojky.

Jiný průzkum, a to společnosti Ecobat naznačil, že elektroniku koupí třicet procent lidí, přičemž mobil pořídí 20 procent z nich.

Masáže, pobyt na horách, vytištěné fotografie, mince

K pěkným dárkům patří třeba „zážitky“, ale nemusí to být zakoupené skoky z mostu nebo jízdy bagrem od agentury. Ale třeba lístky na koncert pro celou rodinu anebo odpočinkový pobyt na horách či masáže. Nebo stříbrná či zlatá mince, protože jsou nad spotřebními věcmi, které udržují hodnotu.

„Každý rok vybereme a necháme vytisknout na osm set fotografií celé rodiny. Pečlivě je vybíráme. To je hlavní dárek,“ říká podnikatel Vladimír z Prahy, otec čtyř dětí. Podle něho fotografie na úložištích, vzdálených nebo pevných, se časem vytratí, a děti ani nebudou vědět kde jsou.

„I když vytištěné fotky po čase blednou, jsou pořád dostupnější, když sáhneme do alba nebo krabice, než je otvírat na počítači,“ míní.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 1
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB