Drobec se také podílel na významných projektech v oboru pojišťovnictví. Po deseti letech se rozhodl vrátit se domů a podpořit rozvoj české a slovenské Uniqa, kde nově odpovídá za brand, marketing a komunikaci.
„Kultura Uniqa mi byla od prvního momentu blízká, protože není o velkých deklaracích, ale spíše o aktivní transformaci nejen vlastní firmy, ale i celého finančního trhu. Krásným příkladem je složení našeho představenstva, kde máme tři ženy, čtyři muže a celkově čtyři národnosti,“ komentoval svůj nástup Jakub Drobec.
„Tento mix obchodních zkušeností a pohledů poskytuje důležitou diverzitu názorů, kterou jsem zatím na pojistném trhu neviděl a která posouvá celou společnost vpřed,“ doplnil. Uniqa je nyní po fúzi se společnostmi AXA silnou česko-slovenskou skupinou. Vedle pojištění poskytuje zákazníkům také komplexní finanční služby, včetně spoření na penzi a investic.
„Už dnes pracujeme na tom, aby značka Uniqa byla natolik silná, že klient nebude mít potřebu řešit své finanční záležitosti jinde. Vím, že značku nelze rozvíjet jen přes média a kampaně,“ vysvětlil nový ředitel pro značku, marketing a komunikaci.
Jakub Drobec realizoval marketingové a komunikační vize po celém světě – od kódování webových stránek pro zahraniční společnosti v 90. letech až po natáčení reklam v JAR s hollywoodským režisérem. Od roku 2007 pracoval exkluzivně pro firmy z žebříčku Fortune Grobal 500 v oblasti finančních služeb a velkých technologií.
Během svého působení v pojišťovně Generali (2013-2019) vedl marketingové týmy a týmy přímého prodeje ve třech zemích (Slovensko, Turecko, Německo) a transformoval tyto organizace na štíhlé zákaznicky orientované entity s mimořádnou efektivitou s maximalizací dopadu na výsledek podnikání.
Od roku 2018 přesunul své zaměření na mediální a strategické poradenství v centrále Google EMEA a poté v německém Amazonu, kde vytvářel mediální a kreativní strategii pro špičkové zákazníky, jakými byli např. Mastercard, Allianz, McDonalds, VW Group a další. Cílem bylo zefektivnění jejich marketingových aktivit a maximalizace strategických růstových ambicí.
„Je fascinující porovnávat zkušenosti ze zemí, jako jsou Česko, Slovensko, Irsko, Turecko nebo Německo. Co je ale můj úplně klíčový poznatek: I přesto, že každý z těch trhů je kulturně úplně odlišný, zákazníci všude očekávají od finančních služeb v zásadě totéž,“ konstatoval Jakub Drobec s tím, že „je úžasné být zase nazpět doma …. a mít možnost podpořit rozvoj domácích ekonomik“.
Tak on je nový ředitel brandu.
Dám si dobrý pozor, abych něco nepotřeboval od Uniqi.